Selasa, 17 April 2012

Sudoku a.k.a Suduku

Hahaha...good evening semua!!! kesian aku 2 minggu kebelakangan ni, asyik sibuk memanjang tu belum citer aku dok bertapa sensorang kat ofis ni lagi....5 hari kena tinggal...huhuhu sodeyyy den...


Terasa rindu nak mem"blog" cam biasa, tapi, masuk keja je on PC, terus cek email..hambekkk ko... banyak gila aku nak kena layan macam Customer Service. 


Tapi yg kelakar nya, tengah2 sibuk melayan nombor-nombor IC yang melambak2 ni (sampai nak muntah hijau) , sempat lagi akucari hobi baru.. ha! main Sudoku!... hehehe memula game ni hangat, aku buat tak layan sebab malas nak tahu benda baru (sebenarnya time tu tak reti main! huhuhu) dok melopong je lah tengok orang lain dok kira-kira kotak2 kecik comeyyy banyak nombor-nombor tu...dalam hati aku 

"Apalah yang diorang fikir ni, terror giler matematik!," kuangkuangkuanggg..... 


Sebenarnya lepas je aku dapat skill main Sudoku ni dengan cara aku sendiri, (puas cari skill ni, bila baca panduan aku langsung tak dapat catch-up, sepatah haram tak paham) tapi dalam hati..AKU TAK KIRA AKU NAK JUGAK TAHU MACAM MANA NAK MAIN BENDA ALAH NIH. Akhirnya, barulah aku tahu, langsung tak payah guna ilmu MATEMATIK, ILMU HISAB ke atau pun MATEMATIK TAMBAHAN!..malunya aku! 


Jeles jugak tengok dalam tren, kat kedai buku orang sibuk cari buku sudoku tu hatta ada pulak Sudoku Online!.. lagi sakit hati..tapi sekarang tidak lagi!..(cewah macam iklan)..


Cerita pasal Sudoku, ada la orang tu tak pernah dengar kut nama game nih, dia tanya aku apa yang aku tengah busy sangat...aku cakap lah 

"Oit..busynya..main apa tu?"


"Tengah main Sudoku!..." 


Agaknya, pendengarannya kurang jelas, maka dia pun tergelak sambil bercakap dengan penuh yakinnya...


"Apa yang best sangat, sampai Sudu pun kau nak buat main?...."


Terpinga2 aku sekejap...(lambat loading) dan terus aku ketawa,


"Bukan main Sudu lah!..nama game ni S.U.D.O.K.U... SUDOKU....." ngeheehehe....


Terus dia keluar menghilangkan diri.... (kalau kamu terbaca..jangan marah ye)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...