Rabu, 18 April 2012

FB (Jejak Kasih Online)

Minggu ni aku mungkin aku nampak sepenuh hati hepi sebabnya tadaaaaaaaa.... aku dah pun berjumpa dengan adik angkat aku yang dah lama lost contact... Dulu aku panggil dia "Adik", sebab aku tak ada adik lelaki dulu , sedih sangat2 bila kawan2 semua citer pasal adik2 diorang, tapi aku je tak ada.... 

Kisah lampau ni bermula begini (jgn lupa background music kasi paling sedeyy)

Time aku sekolah rendah dulu (darjah 6), kawan-kawan aku waktu sekolah memang rajin cari akak angkat, adik angkat, abang angkat dan macam2 angkat lagi lah...hehehe memula aku tak layan pun, sbb aku ni jenis pemalu waktu sekolah dulu (cikgu aku pun mengakuinya!)..huhuh...mungkin sebab kata kawan-kawan aku, aku tak ada adik beradik lelaki...dengar aje diorang cakap macam ni, terus berkobar-kobar nak cari adik angkat. Tapi, aku ni tak reti nak bercakap dengan budak-budak bawah aku ni, dah pemalu lah katakan.. Jadi aku pun, decide nak ambil adik angkat melalui Majalah je. 

Balik rumah aje, aku pun cari lah magazine lama. jumpa lak tu Majalah KAWAN. (mesti korang ingat ada ruangan last tu, ada bebudak hantar gambar pasport cute2 je muka)... aku pun entah tak berapa nak selidik sangat, aku tulislah surat nak berkenalan dengan seorang adik ni "S". Aku cakap lah aku tak ada adik lelaki, teringin sangat nak ada adik lelaki sebab aku dah ada 3 orang adik perempuan. Dia pun ok je, adik angkat aku ni 2 tahun lebih muda dari aku. 

Aku pun tak adalah serius sangat sesaja suka2 sebab time tu pun bebudak hingusan blaja tulis surat lagi...ngeheehee..  Adik angkat aku ni kebetulan tak ada kakak. Kira situasi menang-menang lah. :) 
tahun berganti tahun, banyak jugak benda-benda yang kitorang kongsi, dia open je cerita masalah dia, sekolah dia, peperiksaan dia, hatta masalah cintan-cintun pun kitorang kongsi sama..ngehehehee... Dia cakap best ada kakak, dia ada abang je tapi takut nak kongsi...nnt kena marah.

Tahun berganti tahun, berbelas tahun jugalah kitorang berhubung (hingga sekarang)  sampai aku pun dah ada adik lelaki kandung time aku form 3..(rezeki kut dapat adik lelaki)... yang kelakarnya, selama berbelas2 tahun tu, aku tak pernah berjumpa dengan adik angkat aku sendiri, yang pernah jumpa dia, adik aku yang nombor 2, tu pun sebab kebetulan budak 2 orang tu tak ada sedara mara kat Sarawak..(at least ada jugak orang yang diorang kenal walaupun bukan sedara).

Start 2006, aku tetiba lost contact sebab henpon aku buat hal, habis terpadam separuh contact number..nasib baik ada tertinggal no mak dia. aku pun try contact tapi tak dapat. Masa tu dah putus harapan sebab tahun depan aku nak kahwin, berharap sangat adik angkat aku boleh datang dengan tunang dia. HAMPA!...Ada satu hari, cari pulak henpon lama2 dulu kut2 ada lagi nombor adik angkat aku, ntah berapa kali nasib baik...dapat nombor mak dia yang lama. Hidup lagi nombor tu, aku pun trylah call (tahun 2010), mak dia angkat phone tanya aku siapa...aku pun ckp aku akak angkat dia : (LOGHAT NOGORI + LOGHAT KEDAH = LORATTTT SANGAT! :)

Mak dia: S tak penah cakap pun dia ada akak angkat...

Aku : Agaknya dia malu makcik...

Mak dia: Dah lama tak contact dia, nak apa kat dia?, dia dah kawen dah la ni...harap tak mengganggu lah rumahtangga anak makcik tu ya...

(Ish...simpang 44 aku nak runtuhkan masjid orang.. tapi risau jugak, darah pengantin, aku sendiri pun tak tahu S dah kawen ngeheeehehe)

Aku : (Dengan yakinnya..) Aishhh tak makcik, saya bukan jenis macam tu, saya ada urusan sikit dengan dia, isteri dia pun saya kenal....lama dah saya cari dia ni, tapi nombor dia dah hilang..yang ada pun nombor makcik...

Mak dia : Dia ada guna nombor ni contact kamu ka?

Aku : Ada selalu jugak..tapi dia ada bagitahu ni no makcik.. (Alamak! secara tak sengaja aku mengkantoikan adik angkat aku!) huhu sorry....
 
Maka mak dia pun bagi lah no S kat aku..aku pun catit lah kat surat khabar atas meja makan. (Budak pandai....ada orang (pelakon tambahan) datang koyak buat pasang api dapur gas!) tettttttt.......itulah sebab aku LOST CONTACT.

Minggu lepas, .....

Aku online FB pukul 1.30 pagi, dah nak log-out dah..tetiba aku nak tertaip nama adik angkat aku.. 
PAP!! Keluar Mohd Kh***** Sy****

Punyalah terkejut aku dibuatnya..dah ada FB (sebelum ni ada aku search tapi hampeh!!!
Dia pun terkejut jugak....borak punya borak...sekali join the group wife dia..tak ada lah rasa macam ada skandal...Alhamdulillah..dia cakap dia dah putus harapan nak cari aku, sampai post kat wall public sebab give-up cari aku kut2 ada orang yang kenal aku. Dah macam Jejak Kasih Online...huhu. 

Tapi, paling aku terkilan, aku tak dapat jemput dia datang rumah aku sebab alamat dia dah guna alamat baru, dia pun dah sah-sahlah tak dapat nak jemput aku datang majlis kawen dia....Bila tengok gambar dia dengan wife dia, tak jadi nak panggil "Adik" sebab rasa macam ganjil pulak, aku panggil nama je.. huhuhu











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...