Ahad, 8 April 2012

Agak-agak la Weh...

Salam hari ini entri HOT!!!..aku hangin betul dengan kisah satu nih..nak salahkan siapa eh?

Cerita nyer begini..

Dalam satu taman perumahan tu, ada lah seorang ibu tunggal separuh umur ni, anak dia pulak dah bujang-bujang..., kerja pun ok, heboh gaji besor!..(memang ler pun)..

Tapi, yang buat seorang akak ni sakit hati, (pangkat akak kut) ialah sikap mak budak bujang ni, dia tuh yang suka sangat minta tolong dengan laki akak nih..

"Kau fikirlah..Sabtu Ahad aku nak jugak bercuti luang masa dgn anak dan suami aku di rumah, pergi jalan-jalan ke...lepas tension 5 hari bekerja..tapi alih-alih..jiran aku sorang ni tak reti bahasa, ada je mende dia nak minta tolong dgn laki aku..sampai bercarik kat rumah..nasib baik lah aku ni muda sikit dari makcik tu, kalau tak mau je aku serang rumah dia..nasib baik ibu tunggal.."

"Aku fahamlah dia ada hal penting..anak-anak dia dah besar panjang, gaji besar pulak tuh, kenapa nak beli motor mahal2 tapi kebajikan mak sendiri terabai..dah tu suka menyusahkan tetangga pulak..tak nak ke beli kereta, kereta second-hand pun tak pe....dia bukan tak de lesen kereta..aishhh!!! sakit hati betul lah cam ni, dah beri betis nak peha lak...."

Entahlah...aku rasa anak2 makcik tu yang salah kut...dah bergaji besar, fikir-fikirkan lah mak awak yang susah nak kesana-ke mari..setakat sekali-sekala boleh lah orang tolong...kalau dah hari-hari datang rumah minta hantar ke sana-sini..siapa larat dik oiii....dunia! dunia!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...