Khamis, 13 September 2012

Jambatan Misteri Bunian...Wujud!!!

Hohoho....!!! macam seram je bunyi entri ni... tapi, aku ada cerita dari pengalaman aku sendiri, bukan aku cedok dari cerita-cerita orang lain atau blogger-blogger yang lain....truly dari pengalaman aku sendiri pergi menyiasat jambatan ni.. 


(Kalau view waktu siang pun dah macam seram, korang bayangkan aku pergi waktu malam macam mana??)

Makin extreme cerita ni hehe, aku mula tahu cerita pasal jambatan bunian ni lepas singgah kat blog http://fanadyalicious.blogspot.com ada cerita pasal entri ni. Yang membuatkan aku bersemangat nak terjah dan menyiasat jambatan ini ialah sebab lokasinya tak jauh dari rumah aku. Lokasi tepatnya taklah berapa pandai nak cakap, cuma yang boleh aku bagi hint, area jalan nak pergi Port Dickson. Masa aku pergi tu waktu malam (dah macam Team Seekers plak) dalam area pukul 9pm lebih macam tu.. Aku yang syok baca  mulanya, just bercerita santai dengan Mr Suami, alih-alih 3 hari lepas aku bercerita tu, Mr Suami ajak aku pergi Port Dickson makan malam. (Masa ni aku betul dah lupa kisah pasal jambatan tu...agaknya banyak makan semut..hehe) ..

Aku pun bersiap macam biasa tanpa ada sesuatu rasa syak pada Mr Suami, cuma yang aku perasan dia amik kamera henpon yang dah lama tak cas...(tetiba dia rajin nak mengecas henpon tu) MUSYKILLLL....di situ..

MUSYKIL kedua ialah, selalunya kalau pandu kereta memang dia selalu nak cepat sampai...aka memandu macam kat litar Sepang... tapi malam tu, macam jalan-jalan petang aje Mr Suami pandu kereta, dia siap BUKA TINGKAP KERETA!!! pulakkk... 

Sampai aja di satu tempat dia slow kan lagi kereta yang memang dah slow tuh....memang sunyi kawasan tu, lampu jalan kiri kanan memang tak ada, waktu malam tu pulak, tak banyak sangat kenderaan yang lalu lalang kat situ. Aku mula rasa heran..(masih lagi tak ingat pasal jambatan bunian tu..) 



Tetiba....Mr Suami terus memecah kesunyian dengan cakap macam ni.."HA...DAH JUMPA DAH JAMBATAN BUNIAN NI !..(buat aku tergamam macam tak ada darah kat badan!!! boleh berhenti pulak depan jambatan seram ni???) Adoiyaiii.... Mr Suami jenguk keluar tingkap kereta untuk pastikan pangkal dan hujung jambatan tu betul ada hutan dan semak ... dia pun lagi menambahkan seram sejuk aku... "YELAH BU...PANGKAL JAMBATAN NI DALAM HUTAN...HUJUNG NYA PUN DALAM HUTAN...KENAPA ADA JAMBATAN MACAM NI YE???"..aku rasa macam nak tekan aja pedal minyak kereta tu nak pecut laju-laju tinggalkan jambatan ni. 

"BU...TANGKAP GAMBAR JAMBATAN NI..."(terus hulur henpon yang dia cas tadi... apa ke peningnya nak tangkap gambar kat hutan malam-malam ni dah lak plak tu kat tempat horror... "AH..TAK NAK LAH...KARANG SAYA TAK LELAP TIDO...JANGAN NAK MACAM-MACAM..." aku terus aje nak menghanginkan badan.. menyesal aku cerita pasal benda alah ni.. Mr Suami tengok aku dah tak keruan, dia pun meneruskan perjalanan..

Bukan habis kat sini je tau korang...Mr Suami pergi cari satu lagi jambatan yang sama tapi jauh sikit dari lokasi tadi....memang bengang dibuatnya. Tapi, at least aku puas hati jugak, sebab aku tengok dan pergi siasat sendiri kewujudan jambatan bunian ni. Ya! Memang wujud. 

Paling tak dapat lupakan, saat aku dan Mr Suami berada area jambatan tu, seolah-olah kehadiran kami diperhatikan!!!... Cuma aku tak nampak siapa yang sedang tengok aku!!!???...



p/s : Kalau ada sesiapa pembaca yang nak tengok jambatan ni, pergilah dengan niat nak tengok aja, janganlah sampai nak rosakkan tempat tu atau nak panjat jambatan tu ke...atau buat benda-benda tak elok lak...tak baik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...