Isnin, 1 Ogos 2011

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK

Salam semua...(mood happy)

Diam tak diam kita dah masuk bulan puasa yakni bulan Ramadhan, tak tahulah ada 2 persepsi org2 kita bila masuk bulan poser nih. Pertamanya, ada yang gembira sesangat yerlah sebab dah setahun dah tak jumpa bulan mlia penuh barkah nih, setiap bulan menunggu bila lah nak jumpa balik..ada yang sempat ada yang tak sempat. Yang keduanya, jenis yang AllahuAkbar..tak tahulah nak cakap, diorang ni susah hati bila bulan poser datang menjelma. Patutnya bersyukur sebab Allah panjangkan umur diorang, tapi susah hati sebab mana nak cari kedai makan & port makan (golongan paling malas nak berposer) malunya aku...

Alhamdulillah, aku di golongan yang pertama. Pada aku tak ada bulan yang paling manis sepanjang hidup aku malah birthday aku pun tak semanis bulan Ramadhan ni. Kadang2 kalau ter"layan" nak menitik airmata ni bila Allah masih lagi panjangkan umur aku sampai hari ni.

Bertambah manis lagi, bila si baby kecik turut berposer dalam perut mama dia. Dia macam faham je sekarang bulan poser, tak de lak rasa nak mengunyah mcm bulan2 biasa yang boleh makan. Walaupun Mr. Suami tak galakkan aku berposer sebab ni dah masuuk bulan akhir aku pregnant. Takut jadi apa2, tapi setakat sampai petang ni, aku maintain lagi. Berkat bersahur kut pagi tadi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...