Jumaat, 10 Jun 2011

BOIKOT LAH JANGAN LAH TAK BOIKOT....

Salam semua....

Entah kenapa petang ni aku mcm nk tulis tntg sesuatu yang aku rasa KITA TAHU, TAPI KITA TAK TAHU... pelik kan bunyi nye. Tapi tu lah yang aku rasa skang.

AFGHANISTAN! Semua TAHU negara ni tengah perang. Tapi, kita TAK TAHU betapa peritnya penderitaan diorang. Memula, aku naik mual juga asyik baca citer pasal perang, tp, tetiba lepas bangun tidur (rehat hari jumaat ni pjg), aku terfikir pasal diorang!! Yer, mmg sblum ni aku ni jenis kurang sikit nk ikut boikot memboikot barang Israel nih, (sbb anak2 aku byk feveret taste ngan mknnan diorang) sbb tu lah aku x dpt nk lari dr nk membeli.

Aku terus bangun tidur, on PC meja aku, terus searching gambar2 mangsa2 perang kat afghanistan. ALLAHUAKBAR!!! kesian .....airmata seorang wanita dan ibu terus mengalir perlahan2, di pipi aku mengenangkan nasib seorang ibu yang menangis hiba, (cover airmata depan member2 ni), depan mayat anak2 nya yang kecil, yang terbujur kaku..(kalo aku dah meraung sbb rindukan gelak tawa diorang mati skali, panggilan "MAMA" dah x de kedengaran lagi di telinga, aku x perlu lagi tekun menahan sabar dgn kerenah anak2 aku yang nakal, x de lagi rutin ke tandas membersihkan diorang, x de lagi memori kena buli dgn anak2...pergh!!! mmg sedih giler kalo mati anak nih) terburai2 air mata aku time nih...terus aje ke tandas... TAK TAHAN MELIHATNYA...


ANGKARA MANUSIA DURJANA!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...