Selasa, 22 Januari 2013

Lelaki sakit bersalin..erkk???

Assalamualaikum semua...sejahtera hendaknya..hmm dah tengahari ni baru ada minat nak tulis blog..ni pun kerana semangat dari pembaca2 setia blogku yang seadanya ini.

Oklah..aku belek2 fb tadi, ada plak entry kelakar ni.. Lelaki Cuba Rasa Sakit Bersalin .. aku tak tahu plak ada simulasi kat luar negara yang bleh test rasa sakit bersalin macam mana ek?..dan yang kelakarnya pencuba2 simulasi ni terdiri dari kaum adam sendiri. Terbaeekkk lah ...huhu

Aku malas nak ingat sakit masa bersalin ni, sebab memang tak ada sakit yang paling azab kat dunia ni selain rasa sakit bersalin tau. Sebab tu, kalau cerita macam mana pun, hanya kaum-kaum ibu yang dah pernah melahirkan anak sahaja yang tahu keadaannya macam mana.

Wahai kaum Adam semua..sedarlah sakit bersalin tu bukan sejam atau 2 jam seperti mana takat tu je yang kalian dapat tahan..tapi bagi kami kaum Hawa yang dah tentu lemah ini diberi ujian oleh Allah SWT untuk merasa sakit itu lebih dari 6 jam..ada yang 7, 8 ada jugak 10 jam..tapi masih lagi belum bersalin..MasyaAllah hebat sungguh kita kaum Hawa.. Sekuat kaum Adam, kuat lagi semangat kita untuk memberi satu nyawa untuk manusia baru.

Cer tengok gambo ni..nak gelak ke nak sedih?....

Maka , bila dah rasa sakit tu, hargailah kaum Hawa ni.. Jangan asyik nak pentingkan diri sendiri sahaja, eksploitasi sana sini..dan etc . 

P/S : Minta maaf lah kalo ada sesapa yang tersinggung bila baca cerita ni. saja nak kongsi..Tata..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...