Jumaat, 1 Mac 2013

Alkisah: Adoiyaiii..Sultan tanya aku?

          Dah masuk bulan baru ni, korang nak dengar citer best tak?..meh sini, Alkisah lagi, kisah ni terjadi ketika aku berumur 18 tahun. Masa tu aku baru belajar berjauhan dengan keluarga. Aku sambung belajar di sebuah negeri pantai timur. Disebabkan agaknya, aku tak pernah berjauhan dengan keluarga sebelum ni, aku seringkali demam dan sakit kepala. Sampai mak aku kirimkan air penawar untuk aku minum setiap pagi. 

          Di pertengahan semester tu, institusi aku belajar tu anjurkan satu pameran pembelajaran berunsurkan kajian. Aku memang excited take part dalam pameran tu, sebabnya, lecturer aku cakap ada orang besar nak datang nanti. Apalagi, aku dan sorang member lelaki kelas aku buat pameran tentang cuaca. Adalah, model yang kitorang reka, simple jer pun tapi menarik jugak..daripada nak kena bedah katak aku tak nak....hehehe..

            Prepare punya prepare, kami berdua dengan bangganya tulislah nama siapa punya kios pameran. Siapa entah nama budak tu, aku pun tak ingat dah. Banyak makan semut aku nih....hehe..

             Tibalah hari dan waktu yang dinanti-nanti. Aku dah siap gosok baju awal-awal dah....excited nak jumpa Sultan Terengganu. Tiba-tiba tak semena-menanya, aku kena migrain malam tu. Berdengung kepala aku nih, agaknya selalu lambat tido. Dengan sedih giler, aku terpaksa biarkan member team aku yang sorang tu jalankan pameran sorang2 tanpa bantuan aku.

           Maka, sepanjang hari aku just duk dalam hostel jer lah memerap dengan kepala yang tak henti-henti berdenyut2. Hei kepala...kenapalah hari penting ko nak menyakit?...tak boleh ke esok lusa?.... 

            Besoknya, aku pergi kelas dengan muka amat monyok. Aku cepat-cepat cari member team aku tuh. Dia sengih je, tanya aku sebab tak datang semalam. Aku cakap aku migrain. Dia kata, semalam Sultan Mizan datang tengok pameran kita tau...dia sempat baca nama kat kios ada 2 orang, dia tanya "Awak sorang sahaja?, Hafizah mana, kat sini 2 orang nama?" lebih kurang camtulah kawan aku cerita. Peh..walaupun soalan tu pendek, tapi berbunga bila Sultan Mizan yang pernah jadi Raja tanya apasal aku tak datang... Agaknya Sultan Mizan minat kat pameran kitorang kut...hehe. Terima kasih Sultan Mizan, Daulat Tuanku!!!.... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan mengulas...

Terima Kasih banyak-banyak yer...